Eigenlijk had ik niets met cosmetica. Ik heb geen geduld of drive om ‘s morgens een uur voor de spiegel te staan. Tuurlijk houd ik er wel van om verzorgd voor de dag te komen. Hoe kom ik er dan bij om Shankara producten te gaan promoten in Nederland?

Eind vorig jaar stond ik voor een keuze waar ik niet echt het antwoord op wist en ik vroeg mijn spiritual mentor om raad. Hij adviseerde mij om -naast het geven van de cursussen- parttime voor Shankara te gaan werken. Zoals dat vaak gebeurt bij Sri Sri’s antwoorden, voelde ik meteen dat iets van binnen klikte. Een paar weken later was ik op weg naar de product training, die gegeven werd door een Amerikaanse Shankara medewerker van het eerste uur Ashish Panday. Ineens werd ik zenuwachtig, want ik heb eigenlijk niets met verkopen en wat nou als ik niet volledig achter het product kan staan? Ik kan alleen iets verkopen of eigenlijk meer sharen als ik ergens volledig achter sta. En hoe erg kan ik achter iets staan als een verzorgingsproduct?

Er waren nog wat andere ‘objections’ in mijn mind: één daarvan zal denk ik voor veel mensen gelden die bewust bezig zijn met health. Als ik een fijne verzorgingscrème, deo of douchegel ging kopen, zag ik bij de ingrediënten – ondanks het ‘Natural’ of ‘Organic’ label- toch vaak iets erbij staan dat ik niet op m’n huid wilde smeren zoals een aantal chemische toevoegingen of alcohol.

Met al dit in mind stond ik inmiddels voor de deur waar de Shankara Product training plaats ging vinden. Overweldigd ging ik gelukkig de deur weer uit. Dit product en het productieproces ervan is zo amazing en werkelijk van toegevoegde waarde. En dat te midden van een markt met al zoveel andere verzorgingsproducten. Totaal vrij van welke denkbare chemische toevoeging dan ook, geheel alcohol vrij en door een innovatief productieproces en essentiële kennis uit de Ayurveda een medicinale powerboost voor de huid. Een ‘smoothie for the skin’ en zoals treffend toegedicht door Amerikaanse media: ‘Consciousness in a bottle’. Dit product hoef ik niet te ‘verkopen’ want het verkoopt zichzelf! Door echtheid, effectiviteit, originaliteit en noodzaak. Je begrijpt, mijn opluchting was groot!

Ik ben om en geheel geïnspireerd en weet zeker dat er velen zijn die net als ik blij zijn met producten die enorm BIJDRAGEN aan goede gezondheid. De Shankara producten, die inmiddels al vele jaren succesvol zijn in Amerika en nu gelanceerd worden in Europa (en India) zijn een door Sri Sri geïnspireerde Service aan de maatschappij. Voor mijn vrijwilligershart, dat klopt door het gevoel van willen bijdragen, is dit een perfecte blend van Service in Sales.

Vorige week heb ik met succes de eerste workshop gegeven en nu bereid ik mij voor op m’n eerste webinar. Spannend en leuk! Wil je nu alvast wat meer weten over wat mij zo enthousiast heeft gemaakt over de producten, app me dan via 06-19082674 dan stuur ik je de link naar mijn allereerste vlog. Liefs, Kim Hartman

Dit blog werd geschreven door Kim Hartman.

Kim Hartman